Reiersdalskleiva er eit vegstykke på den gamle Setesdalsvegen på Reiersdal i Øvrebø i Vennesla.
Den første traseen her blei bygd 1829–1833. Han var i bruk til 1884 («Gamle Reiersdalskleiva»). Då kom det ein ny trase litt høgare oppe i terrenget («Nye Reiersdalskleiva»). Denne nye kleiva var i bruk til 1965, då vegen blei flytta litt austover til der Riksveg 9 går no.
Stykket held fram under biletet
Brua i botnen av den «Gamle Reiersdalskleiva» er ei steinkvelvbru. Ho er bygd i 1861, og var i bruk til 1884. Før 1861 var det ei trebru over bekken her.
Stykket held fram under biletet
I 1884 blei det bygd ei ny steinkvelvbru over bekken, nokre meter vest for den gamle steinkvelvbrua. Denne nye brua var i bruk på Setesdalsvegen til 1965. Ho er framleis i bruk som del av bygdevegen gjennom grenda.
Stykket held fram under biletet
Køyrevegen nordover frå Kristiansand kom fram til Kile i 1835. Først i 1839 vedtok Stortinget å bygge køyreveg vidare til Valle. Denne vegen, Postvegen som han er kalla, var farbar til Valle i 1844 og ferdig i 1846.
Kjelder
- Artikkelen om den eldste brua på Reiersdal på Setesdalswiki
- Artikkelen om 1884-brua på Setesdalswiki
- Artikkelen om Reiersdalskleiva på Setesdalswiki
- Artiklane om vegane og bruene på Reiersdal på Kulturminnesøk.no
- Reidar Tveito, Riksveg 9. Bruer og særtrekk langs vegen, Byglandsfjord 2014, s. 40
Du vil kanskje også sjå
- Postvegen i Hornnes
- I fotspora til setesdølane: Eljannskleivan i Hægeland
- Gamle Setesdalsvegen forbi Troåsen i Hægeland
- I fotspora til setesdølane: Espelandskleiva i Hægeland
- I fotspora til setesdlane: Myrbotnkleiva i Øvrebø
- I fotspora til setesdølane: Knutskleiva ved Homstean
- I fotspora til setesdølane: Moldkleiv på Mosby